duminică, 6 iulie 2014

La mulți ani Dorin Anastasiu!


"Nu ştiu dacă sunt un om fericit. Sunt un om împăcat cu sine, pentru moment. N-am trecut degeaba prin viaţă, dar ar mai fi loc de mai bune sau mai multe. Azi nu se mai poartă modestia. Trebuie să fii foarte obraznic. Poate că este şi vina mea. Dacă aş fi abordat altă manieră."............

Dorin Anastasiu s-a născut la Craiova, pe 6 iulie 1943. Eleganţa de mai târziu a evoluţiei scenice se datorează în bună parte faptului că între 1954-1957 a urmat cursurile Şcolii de coregrafie, la Bucureşti. Tot în Capitală absolvă cursurile Liceului “Ion Neculce” şi, în 1967, ale Facultăţii de Instalaţii din cadrul Institului de Construcţii. La Școala populară de artă urmează atât cursurile clasei de teatru, cât şi cele de muzică uşoară. În 1966 obţine premiul I la Festivalul naţional studenţesc, în 1967 debutează la radio, iar în anul următor la TV.



"N-am intrat la liceu pentru că n-aveam dosarul bun. Taică-miu a fost ofiţer în armata regală şi nu era fiu de muncitor sau de ţăran. Aşa că am urmat cursuri la seral. Înainte de facultate am lucrat trei ani ca muncitor necalificat la un atelier. Am luat-o de la zero. De la spălat motoare până la pilit diferite piese. Lucrurile astea m-au marcat. Apoi am lucrat în cadrul Institutului de Proiectări Căi Ferate, ca tehnician. Copiii care au crescut după Revoluţie au primit un alt fel de educaţie. Gândesc mai normal, mai sănătos. Noi suntem din alte timpuri. Deja suntem consideraţi dinozauri ".............



Dorin Anastasiu înregistrează peste o sută de creaţii ale celor mai cunoscuţi compozitori ai noştri. După un premiu ÎI la festivalul internaţional de la Soci (URSS), în 1968, cu o piesă de George Grigoriu, în 1969 câştigă premiul I de interpretare la Mamaia, cu două piese de Alexandru Mandy, drept care este desemnat să reprezinte România la ediţia din anul următor a «Cerbului de aur». A fost nelipsit mult timp pe scena festivalului de la Mamaia. A cântat cu succes la mari manifestări muzicale în Polinia sau Mongolia, a întreprins turnee în zeci de ţări: URSS, Germania, Tunisia, Austria, Camerun, Polonia, Congo, Bulgaria, Spania, Israel. A colaborat cu Teatrul de revistă «C. Tănase» şi a fost rând pe rând angajat la Teatrul «Ion Vasilescu», Estrada Armatei, Teatrul «Al. Davila» din Piteşti (cu care a obţinut premiul I de interpretare la Festivalul naţional al teatrelor de revistă de la Constanţa). A jucat în câteva filme artistice de lung metraj şi dublează frecvent vocea unor personaje în filmele de desene animate. A fost redactor, profesor şi prezentator la emisiuni de succes de la TVR şi Antena 1.





"Toată viaţa m-am gândit să încerc alte meserii. Să fiu poate şofer de taxi! Chiar am făcut pe şoferul de taxi pe vremea lui Ceauşescu. Când n-aveam de mâncare, plecam noaptea cu Trabantul. Îmi trăgeam o şapcă peste ochi, ca să nu mă recunoască lumea... Dacă mă prindea Miliţia, era nenorocire. Era caz penal, pentru că erau câştiguri ilicite. Ei nu ştiau că noi supravieţuim în felul acesta. Mă mai împrumutam de la frate-miu, că avea bani mai mulţi. Dădea meditaţii, făcea pe taximetristul şi el sau pe ghidul la ONT şi întotdeauna avea bani mai mulţi "..................

 



Dorin Anastasiu a făcut şi actorie, şi balet. Primul rol pe care l-a primit a fost în "Pe malul stâng al Dunării albastre", film în care au mai jucat Gina Patrichi şi Gheorghe Dinica. A contribuit la realizarea coloanei sonore a filmului "Mama", o coproducţie francezo-romano-rusa făcută după "Capra cu trei iezi", după care au urmat cele două Chirite. "Eu şi Cornel Constantiniu eram cuconoșeii Brustur şi Cociurla, care le făceau curte Aristiței şi Calipsiței. Actoria a rămas un dor neîmplinit.



Dorin Anastasiu e singurul interpret care a înregistrat un album întreg cu piesele lui Julio Iglesias. Fără a fi un fan înfocat al artistului, ideea i-a aparţinut directoarei de atunci a Casei de Discuri Electrecord, Daniela Caraman Fotea. Aceasta l-a convins pe Dorin că stilul ibericului i se potriveşte de minune. "Bună seara, Iglesias" avea să fie cel mai vândut album din 1986 şi avea să îşi găsească ecouri în presa spaniolă.







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rog sa va spuneti parerea , fiecare parere conteaza , doar o singura rugaminte am pastrati limbajul decent , fara cuvinte urate injuraturi , instigare la rasism ,xenofobie si jignire a celui caruia va adresati ( vom modera doar aceste comentarii ),va multumesc si asteptam cu interes comentariile dumneavoastra. .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More